משרד עורכי דין ונוטריון צבי שמיר - ליווי משפטי לעסקים

החזרת עובדים מחל"ת

דע את זכויותיך וחובותיך כמעסיק

חזרת עובד מחופשה ללא תשלום

בשל המצב, רבים מאיתנו הוציאו את העובדים, חלקם או כולם, לחופשה ללא תשלום (חל"ת).
משמעות החל"ת הנה השהייה של יחסי עובד מעביד, בתקופה זו אין צבירת ותק עובד הנמצא בחל"ת אינו זכאי לדמי מחלה, ימי חופשה, להפרשה לגמלת הפנסיה, לקרן השתלמות וכו'.
לאחר חזרתו של העובד  הוותק  ויתר התנאים של העובד ימשיכו מהמקום בו נעצרו ביום יציאתו לחל"ת.
יובהר כי מאחר וחל"ת אינו מנתק את יחסי עובד – מעביד, ככל ובכוונתך לפטר את העובד עליך לערוך לו שימוע כדין.
בתקופה זו המעסיק אינו חייב להפקיד כספים לפנסיה ועליו לדווח לחברה המנהלת (קופת גמל: קרן הפנסיה/ חברת הביטוח/קרן השתלמות/קופת תגמולים וכד') את פרטי העובד אשר נמצא בחל"ת לרבות שם העובד, מספר זהות, סיבת הפסקת התשלומים ומועד הפסקת הפקדת התשלומים.
על מנת שהעובד יהא זכאי לדמי אבטלה על המעסיק לדווח גם לביטוח הלאומי.
ככל והשארת לעובד  רכב / טלפון סלולרי או מחשב עליך לכלול  מדע זה בדיווח לביטוח לאומי.
מאחר שבמהלך החל"ת יחסי העבודה בין הצדדים אינם ניתקים, אלא מושהים בלבד, הזכויות הקיימות לעובד עד יציאתו לחל"ת בכל הנוגע לוותק בעבודה, כגון פיצויי פיטורים, דמי הבראה ודמי מחלה – נשמרות והותק שנצבר לו עובר ליציאתו לחל"ת יצורף לוותק שהצטבר לאחר חזרתו מהחל"ת.
בחודשיים הראשונים של תקופת החל"ת המעסיק חייב בתשלום דמי הביטוח לאומי עבור העובד ועל כן ככל והחל"ת אורך יותר מחודשיים אציע לעדכן את העובד בדבר חובתו לשלם את דמי הביטוח הלאומי מהחודש השלישי.
בחל"ת כפוי, המעביד רשאי להחזיר את עובד לעבודה אף לפני סוף התקופה המוצהרת אולם על המעסיק לזכור שעל מנת שעובד יהיה זכאי לדמי אבטלה עבור תקופת החל"ת, עליו לשהות בחל"ת 31 ימים או יותר.
ככל ועובד מסרב לחזור לעבודה יש להודיע לו, עדיף באופן מתועד, כי סרובו להתייצב לעבודה מהווה התפטרות, על כל המשתמע מכך.

המידע המוצג באתר הנו לצורך ידע כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ו/או המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהם
המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

לפגישת ייעוץ , טלפנו עכשיו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

שעות פעילות

ימי ראשון עד חמישי, 09:00-17:00